တေယာက္လက္ တေယာက္ကူး .. ကရင္ႏွစ္သစ္ကူး

http://www.blogger.com/post-create.g?blogID=4008378868610760579

ႏို႔ဖိုးေတာင္ထိပ္ဖ်ားမွာ ကရင္အမ်ိဳးသားအလံကို လႊင့္ထူထားတယ္။ ေလထဲမွာ တလြင့္လြင့္ လႈပ္ေနတဲ့ အလံက ကရင္လူမ်ိဳးေတြရဲ့ ရင္ထဲကခံစားမႈနဲ႔ ထပ္တူထပ္မွ် ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ေတာပန္းေတာင္ပန္း ရန႔ံေတြၾကား သင္းပ့်ံပ်ံ့ ေမႊးေနတဲ့ ေကာက္သစ္စပါးကို ေမာင္းေထာင္းရင္း ကရင္လံုမငယ္ေတြ ေတးသီခ်င္း သီဆိုေနၾကတယ္။

သူတို႔ကရင္ဘာသာကို က်မနားမလည္ေပမယ့္ သီခ်င္းသံကိုနားေထာင္ၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္လို္က္၊ လြမ္းေမာလိုက္ ျဖစ္ေနတဲ့ ကရင္မိန္းကေလးကိုၾကည့္ၿပီး ခံစားႏုိင္ပါတယ္။ စေကာကရင္လူမ်ိဳးေတြက “ထာ” ဆိုတဲ့ သီခ်င္းဆိုပြဲ လုပ္သလို ပိုးကရင္ေတြက ဒံုးယိမ္းကၿပီး ႏွစ္သစ္ကူးပြဲ က်င္းပၾကတယ္။

ဒံုးယိမ္းကေနသူေတြကလဲ ကရင့္ႏွစ္သစ္ကူး ဒံုးၿပိဳင္ပြဲမွာ အႏိုင္ရဖို႔ ၾကိဳးစားေနၾကတယ္။ အားမာန္ပါတဲ့ သီခ်င္းသံနဲ႔ စုေပါင္း ကခုန္ေနတဲ့ လႈပ္ရွားသံေတြက ဟိန္းထြက္ေနတယ္။ ေကာက္သစ္စပါးကို ေမာင္းေနတဲ့ အသံကလဲ ဒံုးယိမ္းသံၾကားမွာ ေပ်ာက္မသြားဘူး။ ဒီေကာက္သစ္စပါးနဲ႔ “ ဖိဖိနတ္” ကို တင္ေျမႇာက္မယ္။ ဖိဖိနတ္က ဝမ္းစာဖူလံုဖို႔ ေစာင့္ေရွာက္ကူညီမယ္ဆိုတာ သူတို႔ယံုၾကည္ၾကတယ္ေလ။ ေနာက္ၿပီးဒီႏွစ္က ထူးျခားတယ္။

၆ႏွစ္တၾကိမ္ ဝါထပ္တာမို႔ ၂ဝ၁၁ ဇန္နဝါရီ၅မွာ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးတၾကိမ္၊ ၂ဝ၁၁ ဒီဇင္ဘာ၅မွာ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးတၾကိမ္ ေပါင္း၂ၾကိမ္မို႔ ထူးျခားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခါတိုင္းႏွစ္သစ္ကူးထက္ ဒီႏွစ္ ႏွစ္သစ္ကူးမွာ အၾကံအစည္ေတြ ပိုၿပီး ေအာင္ျမင္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ယံုၾကည္ၾကတယ္။

ေရွးေရွးပေဝသဏီ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈအစအဦးထဲက လူ၊ တိရစာၦန္၊ စိုက္ပ်ိဳးထားတဲ့ ေကာက္ပဲသီးႏွံေတြ တိုးတက္ပြားစည္ေအာင္ အပ်က္အစီး မရွိေအာင္ ဆုေတာင္း တင္ေျမႇာက္တဲ့ ဓေလ့ ရွိတယ္ဆိုတာကို သက္ေသ သာဓကေတြနဲ႔ တင္ျပတာ က်မဖတ္ဖူးတယ္။
အခုလဲ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္မွာ စိုက္ပ်ိဳးထားတဲ့ ေကာက္ပဲသီးႏွံေတြကို “ဖိဖိနတ္” နတ္စင္ေဆာက္ထားတဲ့ ေနရာမွာ ပံုထားမယ္။ ေကာက္သစ္စပါးနဲ႔ ထမင္းခ်က္၊ ၾကက္ကို အဂၤါစံုေအာင္ ခ်က္ထားမယ္။ တာလေပါဟင္း ခ်က္မယ္။ အားလံုးစံုေအာင္ လုပ္ၿပီးရင္ ဖိဖိနတ္ကုိ ပူေဇာ္တင္ေျမႇာက္မယ္။ ေနာက္ႏွစ္ေတြမွာ ရာသီဥတု ေကာင္းေအာင္၊ ေကာက္ပဲသီးႏွံေတြ အပ်က္အစီး မရွိေအာင္ ဆုေတာင္းၾကတဲ့ ပြဲေတာ္လဲျဖစ္ပါတယ္။

နတ္တင္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေလတိုက္ပံုကိုၾကည့္ၿပီး လာမယ့္ႏွစ္ မိုးေကာင္းမယ္ မေကာင္းဘူးလဲ ၾကိဳတင္ ခန္႔မွန္းၾကတယ္။ ျပာသိုလဆန္း ၁ရက္မွာေတာ့ ဖိဖိနတ္ကုိ တင္ေျမႇာက္ၾကပါတယ္။ ဖိဖိနတ္ကို တင္ေျမႇာက္ၿပီးတာနဲ႔ နတ္တင္သူနား ဝိုင္းေနသူေတြက ဆုေတာင္းျပည့္ေအာင္ တဇြန္းေလာက္၊ တဆုပ္ေလာက္ စတိစားၾကတယ္။ သေျပပန္းေတြ ေခါင္းထိုးၾကတယ္။ အႏၲရာယ္ကင္းေအာင္ ေဆာင္ထားၾကတယ္။

“ဖိဖိနတ္”တင္ၿပီးတာနဲ႔ ေခ်ာတိုင္တက္ပြဲ၊ လက္ေဝွ႔ပြဲ၊ ေဘာလံုးပြဲေတြ၊ ဒံုးယိမ္းပြဲေတြ က်င္းပၾကတယ္။ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူး မတိုင္ခင္ ဒုကၡသည္စခန္းထဲမွာ ၁ လၾကိဳၿပီး ေဘာလံုးပြဲ က်င္းပတယ္။ ႏွစ္သစ္ကူးေန႔မွာေတာ့ ဗိုလ္လုပြဲအတြက္ ကစားၾကတယ္။ ေဘာလံုးပြဲကို ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္က ကရင္လူမ်ိဳးေတြ ေဒသအေခၚ ေတာင္ေပၚကရင္ေတြပါ ဝင္ၿပိဳင္ၾကတယ္။

ေဘာလံုးပြဲမွာ အားကစားေကာ္မတီက ကြင္းလယ္ဒိုင္၊ စည္းက်ပ္ဒိုင္အတြက္ ဒုကၡသည္ေတြထဲက စိတ္ပါဝင္စားသူေတြကို သင္တန္းေပးၿပီး ကူညီ ေဆာင္ရြက္ခိုင္းပါတယ္။ ကမၻာ့ဖလားပြဲေတြမွာလို ဗီဒီယို မွတ္တမ္းေတြနဲ႔ ႐ိုက္ထားတာမရွိေတာ့ အျငင္းပြားစရာေတြ အမ်ားၾကီးေပါ့။ ဒါေပမဲ့လဲ ကရင္လူမ်ိဳးေတြကို ပူးေပါင္း ပါဝင္ေပးတဲ့ ေဘာလံုးအသင္းဝင္တခ်ိဳ႕က ခြင့္လႊတ္ေပးၾကပါတယ္။ ညီညြတ္ျခင္းဆိုတာ တဦးခ်င္း တာဝန္ေက်မႈနဲ႔လဲ ဆိုင္တယ္ဆိုတာကို သိထားၾကတာမို႔ မုဒိတာပြားစရာပါပဲ။

ေဘာလံုးပြဲကိုေတာ့ ကေလးလူၾကီး အကုန္ၾကိဳက္ၾကတယ္။ သက္ၾကီးရြယ္အို၊ က်ားမ မေရြးလူစံုပဲ။ ရင္ခြင္ပိုက္ကေလးေတြ၊ ေက်ာပိုးအရြယ္ေတြအစ မတ္တတ္ေျပးအရြယ္ေတြပါ ေဘာလံုးပြဲလာၾကတယ္။ ကိုယ္ၾကိဳက္တဲ့ အသင္း၊ ကိုယ္ၾကိဳက္တဲ့ ေဘာလံုးသမားကို “ထူး…ထူး”လို႔ ကရင္လုိ ေအာ္ၾကတယ္။ ဗမာလို ကန္..ကန္လို႔ အဓိပၸာယ္ရပါတယ္။ ဖိနပ္မစီးႏုိင္သူေရာ၊ ကားဆုိင္ကယ္စီးႏုိင္သူေရာ တေျပးညီ ရင္ဖြင့္ခံစားႏုိင္တာက ေဘာလံုးပြဲပါပဲ။ ဒုကၡသည္ေတြရဲ့ ရင္တြင္းခံစားခ်က္ေတြ၊ မြန္းက်ပ္မႈေတြကို ထြက္ေပါက္ေပးႏုိင္တဲ့ ေဘာလံုးပြဲမို႔ ေဘာလံုးကြင္းထဲမွာ ပရိသတ္က ဝက္ဝက္ကြဲ။

ေဘာလံုးပြဲၾကည့္ၿပီး လက္ေဝွ႔ပြဲၾကည့္ရသလို ခံစားရတဲ့အခါလဲ ရွိတယ္။ ကြင္းထဲမွာ ကန္ေနသူကို အားမရလို႔ ကြင္းအျပင္က ၾကည့္ေနသူပရိသတ္က “ဘယ္လိုကန္လုိက္ပါလား”.. “ဘယ္လုိဖမ္းလိုက္ပါလား”လို႔ ေျပာေနၾကတဲ့ အသံေတြလဲ ၾကားရတယ္။ ဒီလုိေျပာေနသူကို အခ်င္းခ်င္း ေျမႇာက္ပင့္ၿပီး “ဦးေလး ဝင္ကန္ပါလား” .. “ဟ.ငါအသက္ၾကီးၿပီ။ ကြင္းတပတ္ေလာက္ ေျပးရင္ ခြဲ်ထလာမွာေပါ့”..“လြယ္ပါတယ္ဦးေလးရယ္။ ေအာက္စီဂ်င္ဘူး ေက်ာပိုးၿပီး ဝင္ကန္ေပါ့”တဲ့။ ဒီလိုဟာသေတြကလဲ ေဘာလံုးပြဲကို ကူပံ့ေပးတယ္။
ေတာင္ေပၚကရင္လုိ႔ ေခၚၾကတဲ့သူေတြက ဒုကၡသည္စခန္း ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ေတြမွာ ေနၾကတယ္။ သူတို႔က စစ္ေျပး ဒုကၡသည္ဘဝကေန ႏွစ္ၾကာလာလို႔ ေတာင္ေပၚသားကဒ္ကုိ အိမ္ရွင္ႏုိင္ငံက ထုတ္ေပးထားတာမို႔ အဆင္ေျပေနၾကၿပီ။ ဒါေပမဲ့ မိ႐ိုးဖလာ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးကိုေတာ့ မေမ့ႏုိင္ဘူး။

မိခင္တို္္င္းျပည္ကို စြန္႔ခြာလာရတဲ့ ကရင္လူမ်ိဳးေတြ၊ သူတို႔ရဲ့ဘိုးဘြားမိဘမ်ားထဲမွာ စစ္အာဏာရွင္ရဲ့ ထိုးစစ္ တိုက္စစ္ေၾကာင့္ သားေသက်ည္ခ၊ လင္ဒုကၡိတ ျဖစ္ၾကရသူေတြ။ မိဘေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းတခ်ဳိ႕ ေသကြဲကြဲၾက။ တခ်ိဳ႕ရွင္ကြဲကြဲေပ်ာက္ ငရဲဘံုေရာက္သလား၊ ေကာင္းကင္ဘံုေရာက္သလား မသိရေတာ့။ ယာေျမအိမ္ေျမစြန္႔ခဲ့ၿပီး အိမ္နီးခ်င္း ထုိင္းႏုိင္ငံထဲ ဝင္ခိုလံႈရသူေတြ။ သူတို႔သားသမီးေျမးျမစ္ရတဲ့အထိ မိခင္ႏို္္င္ငံကို မျပန္ႏုိင္ေသးဘူး။ သူတို႔ဓေလ့ထံုးစံေတြကိုေတာ့ သားသမီးေျမးျမစ္ေတြထိ လက္ဆင့္ကမ္းေပးခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္လဲ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးကို ဒုကၡသည္စခန္းထဲမွာ က်င္းပႏုိင္ခဲ့တာပါ။

ျမန္မာႏုိင္ငံ ကရင္ျပည္နယ္ေဒသေတြမွာ ကြဲ်ခ်ိဳမႈတ္သံ၊ ဖားစည္သံ၊ ဒံုးယိမ္း စည္းခ်က္သံေတြ ေသနတ္သံဗံုးသံေတြၾကားမွာ တိမ္ျမဳပ္ခဲ့ရတယ္။ “ျပည္ေထာင္စုမၿပိဳကြဲေရး ဒို႔အေရး” ဆိုၿပီး စစ္အာဏာရွင္က ကမၻာၾကီးၾကားေအာင္ ႏႈတ္ဖ်ားမွာ ပန္းပြင့္ၿပီး ႏွလံုးသားမွာ ရန္လုိဓားဝင့္လုပ္ေနၾကတယ္။ ခုေတာ့ က်မတို႔ ဒုကၡသည္စခန္းနဲ႔ ၂နာရီၾကာသြားရတဲ့ေနရာက ေသနတ္သံေတြ မၾကာခဏၾကားေနရတယ္။ ေတာင္ယာလုပ္လုိက္၊ စစ္ေျပးဒုကၡသည္ျဖစ္လုိက္ ေျပးလႊားပုန္းေရွာင္ေနရတဲ့ ကရင္စစ္ေျပးဒုကၡသည္ေတြကို ေရာဂါပိုး သယ္သူေတြဆုိၿပီး ထုိင္းႏုိင္ငံက လက္မခံဘဲ ျငင္းဆန္ေနပါတယ္။ တြယ္ရာမဲ့ ေတာထဲေတာင္ထဲ ေျပးလႊား ပုန္းေရွာင္ေနရတဲ့ ကရင္စစ္ေျပးဒုကၡသည္ေတြက ကေလးကုိ သယ္ရလြယ္ေအာင္ ပလိုင္းလုပ္ ေက်ာပိုးထားရတယ္။

ဒီကေလးေတြက သူတို႔ကို ပလုိင္းထဲကခ်လိုက္ရင္ ငိုေတာ့တာပဲ။ ပလုိ္င္းထဲမွာေနရတာ လံုၿခံဳတယ္လို႔ ကေလးေတြက ထင္ၾကတယ္လို႔ ေက်ာပုိးအိတ္ ေဆးလုပ္သားေတြက ေျပာၾကတယ္။ လက္ရွိ စစ္ေျပး ဒုကၡသည္ေတြကို ကာကြယ္ေဆး ထိုးေပးေပမယ့္ အစာအဟာရ လံုေလာက္မႈ မရွိတာ၊ ေတာထဲေတာင္ထဲ ေျပးလႊား ပုန္းေအာင္းေနရတာေတြေၾကာင့္ ေရာဂါရမွာဘဲလို႔ စိတ္ထိခိုက္စြာ ေျပာၾကတယ္။ ကေလးငယ္ေတြမွာ ေရာဂါအျဖစ္အမ်ားဆံုးတဲ့။

မိခင္ေတြက ရင္ေသြးေတြကို လူ႔ေလာကထဲေရာက္ေအာင္ ေမြးဖြားေပးခဲ့ေပမယ့္ ရင္ေသြးေတြဘဝကိုေတာ့ ေမြးဖြား မေပးႏို္င္ပါဘူး။ ရင္ေသြးကို ေလာကရဲ့ အေကာင္းဆံုး လက္ေဆာင္ေတြနဲ႔ ဘဝကိုေမြးဖြားေပးဖုိ႔ ကရင္မိခင္ေတြကို စစ္အာဏာရွင္စနစ္က ခြင့္မျပဳခဲ့ပါဘူး။ အဲဒိစစ္အာဏာရွင္ စနစ္ေၾကာင့္ အိမ္နီးခ်င္း ထိုင္းႏုိင္ငံထဲမွာ ဒုကၡသည္အျဖစ္နဲ႔ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးကို က်င္းပေနရတာ မႈတ္လား။
ျပာသိုလဆန္း၁ရက္ ကရင့္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္မွာ သက္ၾကီးရြယ္အို ကရင့္ အဘိုးအဘြားေတြကို ကန္ေတာ့ၾကတယ္။ ဒီလုိ အဘိုးအဘြားေတြထဲမွာ ကရင္ေတာ္လွန္ေရးသမားၾကီးေတြလဲ ပါတယ္။ ဇရာရဲ့အေရးအေၾကာင္းေတြ ေပၚေနတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ကို သယ္ပိုးေနရတဲ့ ကရင္ေတာ္လွန္ေရးသမားၾကီး ျမစ္ဝကြ်န္းေပၚသား ဦးဗလာဒူးက ကရင္ႏွစ္သစ္ကူး အမွတ္တရ စကားေျပာခဲ့ပါတယ္။

“က်ေနာ္တို႔ငယ္ငယ္က အမ်ိဳးသား စိတ္လြန္ကဲမႈေၾကာင့္ မလိုလားအပ္တဲ့ လူမ်ိဳးေရး အဓိက႐ုဏ္းေတြ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ ဘံုရန္သူ ေပ်ာက္ခဲ့ရတယ္။ ေခါင္းေဆာင္ၾကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္မန္းဘဇံတို႔က အေတြးအေခၚ လက္နက္ တပ္ဆင္ေပးတယ္။ ဒီေတာ့မွ အမ်ိဳးသားေရးနဲ႔ လူတန္းစားအေရး ကြဲကြဲျပားျပား သိလာတာ။
ကရင္ေတာ္လွန္ေရး ေသနတ္သံ ေျပာင္းသြားတယ္။ ကရင္အမ်ိဳးသား လြတ္ေျမာက္ေရးကေန စစ္အာဏာရွင္စနစ္ က်ဆံုးေရး သမိုင္းေလွကားထစ္ကို ခုန္ကူးသြားတယ္။ စစ္အာဏာရွင္ေတြက က်ေနာ္တို႔ကရင္လူမ်ိဳးေတြရဲ့ လြတ္လပ္ေရးကို လုယူခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။

ျမန္မာတႏုိင္္ငံလုံုးက ျပည္သူအားလံုးရဲ့ ဂုဏ္သိကၡာရွိတဲ့ လူ႔အခြင့္အေရးေတြ အလုခံခဲ့ရတာ။ က်ေနာ္တို႔လိုခ်င္တဲ့ စစ္မွန္တဲ့ျပည္ေထာင္စု ဒီေန႔ေခတ္ စကားနဲ႔ေျပာရရင္ လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ့ ၂၁ရာစု ဒုတိယပင္လံုျဖစ္ခဲ့ရင္ က်ေနာ္တို႔ေတြ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ တို္င္းျပည္ျပႆနာ၊ လူမ်ိဳးစုျပႆနာေတြ ေအးခ်မ္းရမွာအမွန္ပဲ။

က်ေနာ္တို႔လိုခ်င္တဲ့ ေအာင္ျမင္မႈပန္းတိုင္ကို က်ေနာ့္အသက္အရြယ္အရ မျမင္ရေတာ့ရင္ေတာင္ က်ေနာ္တို႔ လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့တဲ့ မ်ိဳးဆက္သစ္ လူငယ္ေတြေၾကာင့္ ျမန္မာတျပည္လံုး ခ်ိဳးငွက္ေတြ ပ်ံသန္းႏုိင္ရမယ္။ ျမန္မာတျပည္လံုး သံလြင္ခက္ေတြ ေဝွ႔ယမ္းႏုိင္ရမယ္လို႔ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးမွာ က်ေနာ္ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ရပါတယ္”……………………………တဲ့။

0 comments:

Post a Comment